top of page
  • Foto van schrijverBink Oomes

een gekke periode ( Periode 3 jaar 1)

Bijgewerkt op: 9 mrt. 2023





interview aan chirurg (moeder van Hidde Boom) over de betawereld mens en medisch.


Als chirurg doe je operatie maar wat er meschien wel belangrijker is goed te kijken welken patente je moet behandelen en bij welken je dat beter nog niet kan doen, en wat je verwacht wat je operatie kan opleveren en wat kan der eventueel mis gaan


Wat vindt u leuk aan u beroep?


Ik vindt het heel leuk omdat het een beroep is waarmee je handen mee kan gebruiken en je hoofd.

Je doet operatie en dat kun je eigenlijk vergelijken met iemand die fijn hand werk doet maar je moet dus goed nadenken over is het verstandig om deze operatie te doen en wat is er nou precies aan de hand en is waar de patente last van heeft te verhelpen met een operatie.


Hoe bent u op beroep gekomen, en kwam dit voor de stimulatie van de school waar u opzat?


Nee, ik was eerst gym leraar, en dan krijg je vakken als anatomie (studie hoe het menselijk lichaam in elkaar zit) en ik dacht eigenlijk vind ik het wel misschien wel leuker om doctor te worden als je dan doctor wordt dan kun je uit allerlei beroepen kiezen maar ik heb de opleiding chirurgie gevolgd en chirurg geworden.


Problemen op de werkvloer


Technische problemen, dat de niet alles kan doen op het moment dat je het wil dus eigenlijk organistische problemen, omdat er ook veel meer operaties zijn die onderzoek nodig hebben en dat je toch even moet wachten. En wat er als dokter en chirurg een groot probleem als er iets mis gaat


Vindt u werkomgeving prettig


Het gebouw is net nieuw het is net 1,5 jaar geleden gebouwd en heeft alle nieuwe snufjes en het is er erg licht, en ik kan het erg goed vinden met mijn collega’s.


Wat zou u jongeren aanraden die in deze betawereld willen werken


Nou, het moet eigenlijk een beetje je hobby zijn. Dus als je veel geld wil verdienen moet je het niet doen want je werkt ook veel uren, maar als je het heel leuk vindt om met mensen en toch technisch bezig te zijn dan is het een ontzetten leuk vak.


In welk ziekenhuis werkt u?


ik werk in Princes maxima centrum op de afdeling voor kinderoncologie in Utrecht.



16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page